Education permanente

In 1994 studeerde ik af aan de HKU als theaterdocent. Sindsdien heb ik altijd lesgegeven aan uiteenlopende groepen. Als docent gebruik ik veelal improvisatietechnieken waarbij de ruimte, eigen lichaam, de anderen en de objecten of materialen die in de ruimte staan, het uitgangspunt vormen om de relatie tussen speler en tastbare wereld te onderzoeken. Ook gebruik ik regelmatig een spelvorm die ik ‘het koor en de held’ noem. Daarbinnen navigeert de speler tussen verschillende posities als groepsleden, groepsleider en individu.

Een paar jaren geleden kwam ik het boek van Anne Bogart* over de Viewpoints tegen. Sindsdien vormt de Viewpoints benadering een belangrijke inspiratiebron voor mijn docentschap. Regelmatig volg ik Viewpoints workshops in Nederland en daarbuiten.

Naast de Viewpoints benadering houd ik mij als docent ook bezig met objecten in theater waarbij de performer afwisselend de rol van verteller, personage en manipulator inneemt

Literatuur

*Bogart, Anne. 2005. The Viewpoints Book. New York: Theatre Communications Group. ISBN 978-1-55936-241-2